Značka jižní Čechy

Tématický rok

„Jižní Čechy pohodové“. To je název krajského projektu, který v návaznosti na předloňské „Jižní Čechy aktivní“, loňské „Jižní Čechy husitské“ a letošní „Jižní Čechy olympijské“, připravuje na příští rok v rámci podpory turismu v regionu Jihočeská centrála cestovního ruchu (JCCR).

„Po mimořádně dynamické, aktivně a sportovně laděné nabídce letošního roku, chceme návštěvníkům z domova i ze zahraničí znovu připomenout, že jižní Čechy jsou přes široké spektrum možností aktivního odpočinku především skutečným synonymem pro klid, pohodu a relaxaci,“ uvedl ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu Jaromír Polášek.

Se základní strukturou projektu Jižní Čechy pohodové a s ním souvisejícími marketingovými aktivitami seznámili minulý týden zástupci JCCR odbornou veřejnost a podnikatele v Českých Budějovicích při příležitosti dvacátého ročníku výstavy Gastrofest.

Nosnými pilíři celého projektu je podle Poláška pět hlavních témat: Baroko, vyhlášené agenturou CzechTourism tématem roku 2017, gastronomie, aktivní pohoda, oddech a venkov. Nabídka programů pak bude zaměřena na celé spektrum návštěvníků. Od jednotlivců a párů, toužících objevovat nové lokality a zážitky, či jen hledajících klid a relaxaci, přes rodiny s dětmi, aktivní skupiny návštěvníků bažící po adrenalinu, milovníky přírody či památek až po seniory.

„Na nikoho nezapomínáme. Projekt sportovní a aktivní dovolené plynule navazuje na nabídku širokého spektra možností, které region skýtá pro všechny, kteří chtějí třeba jen lenošit a všemi silami odpočívat,“ dodal Polášek.

Manažer marketingu JCCR Ondřej Flemr v této souvislosti poznamenal, celý projekt je výrazně zaměřen také na propagaci jihočeského venkova. „Venkovu je přímo věnováno jedno z hlavních témat projektu, venkovská tématika však nechybí v žádném z hlavních okruhů připravované marketingové strategie,“ konstatoval Flemr.

Pět hlavních témat projektu Jižní Čechy pohodové:

„Jižní Čechy - perla nepravidelného tvaru“, to je především objevování památek a kulturní vyžití, oživení tématu baroka mimo jiné v návaznosti na selské baroko.

„Jezte a pijte v jižních Čechách“. Dobře se najíst je jeden z hlavních předpokladů pro pohodovou dovolenou a jihočeská kuchyně, poctivá, tradiční, založená na místních potravinách, má svůj základ právě na venkově. S tímto tématem pak úzce souvisí pivo, pivovary nově vznikající minipivovary či různé akce jako například slavnosti vína, pivní slavnosti, borůvkobraní, jahodobraní apod.

„Aktivní pohoda“. Tu nabízejí jižní Čechy v létě i v zimě včetně široké nabídky outdoorových aktivit.

„Jihočeský oddech“. Lenošit, nechat se opečovávat a hýčkat, jednoznačně patří k opravdové pohodě. A region nabízí širokou škálu pobytů, kde je o klienty postaráno se vším všudy - wellness a lázeňské pobyty, regenerační pobyty apod.

„Pohodový venkov“. To je odpočinek od života ve městě, agroturistika, vesnické slavnosti, řemesla a tradice.